Friday, August 8, 2014

Syaitooonirrajim betul la kau ni!!!

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

Hari itu, saya ngan en hubby naik keta..lalu kat area Sungai Tua tu.. kawasan hutan yang tenang dan cantik tapi mendebarkan bila lalu di waktu maghrib..
Tiba2 datang sebuah kereta yang tetibe nak carik pasal ngan saya.. sebab saya drebarnye...
saya provok balik..
die xnak kalah!
saya malas layan, cepat2 saya U turn kat sekolah sains selangor tu..
lepas saya U turn, tibe2 saya rasa kereta saya tu macam terbang...laju!dan bukan meredah jalan raya, tetapi hutan belukar!

sah!aku dah terkena!

bisik hati saya..kompom saya mimpi ni..
saya cuba untuk bangun tapi tak boleh.. dalam keadaan separuh sedar saya nampak en hubby turut sama tak boleh gerak dan hanya mampu ikut arus kreta dibawa..

aku mesti bangun!!!!
messtiiii!!!

saya beri kata semangat kat diri sendiri..
dan tak lama lepas tu saya sedar..
lepas sedar, saya usha line jap..
rumah ok..sama macam asal..jap..

aiman mane aiman?

saya tercari2 anak bernama aiman..dan saya jerit namanya..
keluar seorang budak kecik umor dalam 3@4 tahun dari bilik buku saya..

aiman gi mane tadi..meh tido ngan mak long..mak long tepuk ey..

aiman mengabaikan kata2 saya dan terus amik kaler pensel yang saya susun di ruang tamu..lalu disepahkan di sebelah saya..

simpan la dulu..esok kite men kaler2 k...
jom..tido ngan  mak long...

saya peluk aiman.
anak itu baring sebelah saya tapi kelihatan gelisah..

aiman takuttt...
ade pompuan cantik rambut panjang kat situ...

bisik aiman sambil jarinye menuding ke arah siling rumah saya..

dah..jangan layan..tido je...

saya membalas sambil menarik selimut dan membelakangkan tempat yang ditunjuk..
kunun tunjuk terer n malas layan
padahal bulu rome dah meremang..macam kucing ni..


tiba2 aiman bangun dan lari menuju ke tandas..
saya lantas bangun untuk mengejarnya.
sejurus lepas aiman hilang dari pandangan, keluar bayangan seorang tua menuju ke arah pintu..

berderau darah saya tak tau nak cakap macam mane...
bila masa pulak ade orang tua kat rumah saya ni..
saya ingat mak mertua saya tapi bila diperhati semula dari gerak gerinye macam arwah nenek saya..
biaselah..tak pakai cermin mata..pandangan nya kabur sikit..

serentak dengan itu ade ketukan kuat pada pintu rumah saya dan bayangan orang tua aka arwah nenek saya tu pergi ke pintu sambil membebel

sape pulak la datang rumah malam2 ni?

saya terpana!

ape aku nak buat ni..

rasa marah timbul dalam diri saya

ini dah kes sensitif.
suke hati je ko nak menyamar jadik arwah nenek kesayangan ak..

bayangan tadi terus ke peti ais untuk membuka peti ais tersebut..
oh ye,,saya ngan en hubby tido kat ruang tamu..dekat ngan peti ais tu..
saya cuba kejutkan en hubby, tapi dia tak bangun pulak..
didorong rasa marah sebab tau tu bukan nenek saya, saya cube nak halau dengan menjerit ALLAH!
tapi lidah saya kelu..
keluarnya,
aaaa...aaaa..aaaaa
macam orang bisu..

dengan menyebabkan saya macam tu dia ingat saya takut!
saya lebih marah..
saya tadah tangan dan cuba baca ayat qursi dalam hati..
sebelum saya pejamkan mata, saya sempat ternampak bayangan tersebut cuba terkam saya!

nasib baik saya tersedar...
dengan tangan yang masih ditadah untuk berdoa dalam mimpi tadi..

saya tengok suami die sebelah..
ingatkan saya saja yang kne, rupanya en hubby pun sama..
saya cuba kejutkan en hubby yg sedang terlangkup cuba untuk bergerak tapi tak boleh..
bila saya angkat kepala, saya nampak pintu peti ais bahagian freezer terbukak..

ah!ingtkan dah habes..rupenye kene lagi!!!
ini sudah lebihhh!!
sebab lepas saya tengok je peti ais tu, lidah saya terus kelu..

tiba2 aiman lari dari arah tandas dan menyorok di belakang sangkar sugar glider saya..
marah punye pasal, saya rejam die ngan tutup botol (ade kesan ke gune tutup botol..haha)
kali ni saya tahu aiman bukan benar sebab tibe2 je ade..
bersaki baki marah ngan mimpi tadi, saya mengamuk dan en hubby yang tadi tak bleh bergerak, bangun dan memeluk saya..

sayang...sayang....kenape ni?
hey...bangun..kenape ni..
demam ey?
badan panas ni..bangun makan ubat ey..

tibe2 terdengar suara en hubby..

saya buka mata dan terkebil2 untuk seketika..
nafas laju gile..xtau la sebab takut ke sebab marah..
soklan en hubby saya tak jawab..

dah lame sikit baru jawab...

cayang mimpi hantu...

pastu nanges...
mengade sangattt..rase nak lempang je..hahaha

tapi siyes...rasa sedih sangat..
saya rindu arwah wan!!!!!
sampai sekarang emo lagi..
dan terbayang muka wan dalam mimpi wpun xberapa nak clear..sob3

persoalan:
sape aiman? sejak bila saya jadi mak long die?
mak long? saya mak lang@ mak usu
setakat ni mak long gelaran untuk amanda qaisara je..keee..amanda nak dpt adik..haha

setiap kali mimpi, tandas dan jamban mesti terlibat same..apekah makna semua ini????


p/s: cilahanat punye hantu...sebab ko tak pepasal ak kene perli ngan en hubby..

'eleh...dah la pagi tadi nanges'
cyg nges cmne?cyg sedar x?
'mule2 uuuu..uuuu..uuuu... pas abg peluk terus nanges isk3..haha'
'xtau la syg sedar ke x..'

grrrrr......
tapi yg uuuu...uuuu..uuu tu sebab saya tgh marah dalam mimpi tu la..klu org tgk msti ingt ngigau..ble sedar, rupenye saya tido terlentang...patut la....haihh...

sebenarnye lepas saya sambung tido tu mimpi ni bersambung..tapi saya tak ingat kronologi nye sbb saya dah sedih sangat..yang pasti dalam mimpi kedua ni, ade ayah ngan ibu...
kacau je beauty sleep haku,syaitooonnn...

No comments: