Saturday, April 19, 2014

berhenti main guli boleh takk??

dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang

sejak dah tua ni makin lemah pulak semangat guwe..dulu bukan men lagi suke tengok cite hantu la, tengok video2 eksiden, video2 org mati...sekarang ni tgk je terbayang2, nak muntah..geli! euuww!! nak pulak lepas kene samun n rompak kan..laaaaagi melampau2 lemah semangat saya..kussss semangat..

ekceli tengah baca satu blog budak ni...sedap2 kutuk ak..tapi xpe..ak halalkan..
tengah syok2 online *xsedor diri assgment berlambak tak siap* tetibe dengar bunyik guli kat atas..
saya tak tau nak rasa ape...
uols tau x tanda2 umah ade jin antaranya dengar bunyik guli kat tingkat atas atau siling?
haaa...tak berderau darah saya bile dengar bunyik guli tu??
tapi en hubby selalu cakap budak tingkat atas yang main guli tu...
ok fine...setuju la..sebab kat atas ade orang...duk apartment kan..
kalau i duduk tingkat atas sekali mau mencecet lari..haha..

tapi kan, 'guli' tu macam tetau je ak tengah kutuk die...ke......'guli' tu tengah join kat sebelah ak ni??erk!

ah!per'guli'kan semua tu..

nak bebel gak..

kes bunyik guli ni dah banyak kali sangat dh jadi...
sebelum tau tu tanda2 ade jin, saya selalu la membebel dalam hati 'pehal la budak atas ni esek men guli je..esek main tu takpe..tapi kenapa guli tu eseeeekkkk jatuh je..main lawan guli kat atas simen kah??'

*curik kat google*
over nye die main..ntah2 adik kat atas tu main macam ni..sebab tu selalu ade bunyi guli..cait!


mule2 saya abaikan jugak la *bebelan di hati tidak dilupakan*
tapiii...bile dengar 'tanyalah ustaz' , dpt info psl jin tu, terus lari kat en hubby..*mcm penah cite je ni*

hoih......bunyik tu selalu dengar masa en hubby takde kat rumah ok...
kite bukan takut..tapi rasa terganggu...terbantut niat nak err...jap..bahasa lembut sikit.. terpaksa saya sentiasa berjubah kat umah ni..haaa..pahe dok..

kadang2 boleh la nak pikir positif, ade budak main kat atas..
tapi kalau dah kerap sangat mcm berturut2 bunyik guli tu jatuh dengan frequency yang sama *poyo*, macam mane nak positif ekkk...
mujur allah tutupkan hijab saya,,,kalau tak mau meroyan agaknye,,
pastu sekarang tak berapa nak cuak sebab bunyik tu selalu ada time siang...eleh...siang...xpe..berlagak kan..haha
dulu saya cuak sebab saya dengar bunyik guli tu malam masa en hubby kene keje shift malam..sampai tido bukak lampu...whuah3..dah kawen buang tebiat takut menatang tu...hape2 ntah..

tak kompom pun ade jin ke ape...juz percaya dalam dunia ni macam2 makhluk yang berkongsi, yg allah ciptakan, utk stay kat bumi ni...share la same2, xkesah...bumi ni pun bukan saya punye sorang..cume,jangan muncul depan saya sudah...





saya suke main guli...toing3



p/s: hati-hati...ade yang memerhati....whuah3

No comments: